Start > Szkolenia zamknięte > Reakcja na reklamacje

Menu

Reakcja na reklamacje

Korzyści dla uczestników:

  • Opanowanie skutecznych i szybkich metod prowadzenia efektywnej rozmowy reklamacyjnej
  • Wypracowanie konstruktywnych nawyków i zachowań w rozmowach i przekazywaniu informacji

Cel szkolenia:

  • Celem zajęć jest usprawnienie umiejętności koniecznych do prowadzenia efektywnych rozmów z klientami
  • Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
  • Poznanie czynników i zachowań kreujących efektywną komunikację
  • Podniesienie jakości Obsługi Klienta w procesie reklamacji pisemnej i telefonicznej

Uczestnicy:

  • Pracownicy Działu Obsługi Klienta

Program szkolenia:

  • PROFESJONALIZM W OBSŁUDZE KLIENTA
    • Na co zwracają uwagę klienci, co lubią, a ich drażni podczas rozmów i rozmów telefonicznych
    • Budowanie pozytywnych relacji z Klientem
    • Warstwy komunikatu i ich znaczenie w przekazie informacji - ćwiczenia, których celem jest ukazanie różnic między komunikacją bezpośrednią, a komunikacją przez telefon czego nie widzi druga strona.
  • ETAPY ROZMÓW Z KLIENTAMI
    • Powitanie i jego rola w rozmowie
    • Jak rozpocząć rozmowę z klientem - wypracowanie niestandardowych sposobów rozpoczęcia rozmowy – nagrania audio
  • BUDOWANIE DOBRYCH STOSUNKÓW Z KLIENTEM REKLAMUJĄCYM
    • Aktywne słuchanie – ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych
    • Poznanie standardów poprawnego konstruowania pism reklamacyjnych
    • Poznanie zasad konstrukcji graficznej przejrzystych pism reklamacyjnych (listy i e-maile)
    • Sposoby zwiększania wywierania wpływu na innych poprzez słowo pisane
    • Reklamacje jako przyczynek do budowania więzi z Klientem
  • ĆWICZENIA
    • Pytania otwarte
    • Pytania zamknięte
    • Parafraza
  • OPEROWANIE GŁOSEM
    • Czym jest i jak powstaje głos
    • Ćwiczenia rozgrzewające struny głosowe
    • Znaczenie artykulacji, intonacji, oddechu i siły głosu – ćwiczenia
  • WŁASNY SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ
    • Określimy indywidualny główny styl komunikacji
    • Poznamy rodzaje klientów-rozpoznawanie stylów komunikowania się
    • Ćwiczenie dostosowywania się do rozmówcy
  • TRUDNE SYTUACJE
    • Rozmowy z niegrzecznymi klientami
    • Podejrzliwe pytania
    • Sposoby radzenia sobie ze stresem
    • Ćwiczenie: zachowania asertywne
  • OBSŁUGA REKLAMACJI
    • Rozwiązywanie obiekcji i zastrzeżeń Klienta
    • Reklamacja jako powód do zadowolenia
    • Rozwinięcie umiejętności rozwiązywania problemów reklamacyjnych na drodze telefonicznej
    • Kierowanie rozmową z Klientem reklamującym
    • Praca z obiekcjami Klienta

Metody:

  • Praca z nagrywaniem głosu, ćwiczenia, symulacje, wykład, ćwiczenia, prezentacja multimedialna.

Trener:

  • Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
  • Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
  • Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
  • Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
  • Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
  • Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
  • Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.

Elementy wliczone w cenę:

  • uczestnictwo
  • konsultacje
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)
  • catering

Termin szkolenia:

  • Do ustalenia

Całkowity koszt szkolenia:

  • Do ustalenia

 

© Copyright CKB Sp. z o.o. All Rights Reserved.