Opanowanie skutecznych i szybkich metod prowadzenia efektywnej rozmowy reklamacyjnej
Wypracowanie konstruktywnych nawyków i zachowań w rozmowach i przekazywaniu informacji
Cel szkolenia:
Celem zajęć jest usprawnienie umiejętności koniecznych do prowadzenia efektywnych rozmów z klientami
Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
Poznanie czynników i zachowań kreujących efektywną komunikację
Podniesienie jakości Obsługi Klienta w procesie reklamacji pisemnej i telefonicznej
Uczestnicy:
Pracownicy Działu Obsługi Klienta
Program szkolenia:
PROFESJONALIZM W OBSŁUDZE KLIENTA
Na co zwracają uwagę klienci, co lubią, a ich drażni podczas rozmów i rozmów telefonicznych
Budowanie pozytywnych relacji z Klientem
Warstwy komunikatu i ich znaczenie w przekazie informacji - ćwiczenia, których celem jest ukazanie różnic między komunikacją bezpośrednią, a komunikacją przez telefon czego nie widzi druga strona.
ETAPY ROZMÓW Z KLIENTAMI
Powitanie i jego rola w rozmowie
Jak rozpocząć rozmowę z klientem - wypracowanie niestandardowych sposobów rozpoczęcia rozmowy – nagrania audio
BUDOWANIE DOBRYCH STOSUNKÓW Z KLIENTEM REKLAMUJĄCYM
Aktywne słuchanie – ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych
Poznanie zasad konstrukcji graficznej przejrzystych pism reklamacyjnych (listy i e-maile)
Sposoby zwiększania wywierania wpływu na innych poprzez słowo pisane
Reklamacje jako przyczynek do budowania więzi z Klientem
ĆWICZENIA
Pytania otwarte
Pytania zamknięte
Parafraza
OPEROWANIE GŁOSEM
Czym jest i jak powstaje głos
Ćwiczenia rozgrzewające struny głosowe
Znaczenie artykulacji, intonacji, oddechu i siły głosu – ćwiczenia
WŁASNY SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ
Określimy indywidualny główny styl komunikacji
Poznamy rodzaje klientów-rozpoznawanie stylów komunikowania się
Ćwiczenie dostosowywania się do rozmówcy
TRUDNE SYTUACJE
Rozmowy z niegrzecznymi klientami
Podejrzliwe pytania
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Ćwiczenie: zachowania asertywne
OBSŁUGA REKLAMACJI
Rozwiązywanie obiekcji i zastrzeżeń Klienta
Reklamacja jako powód do zadowolenia
Rozwinięcie umiejętności rozwiązywania problemów reklamacyjnych na drodze telefonicznej
Kierowanie rozmową z Klientem reklamującym
Praca z obiekcjami Klienta
Metody:
Praca z nagrywaniem głosu, ćwiczenia, symulacje, wykład, ćwiczenia, prezentacja multimedialna.
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.
Elementy wliczone w cenę:
uczestnictwo
konsultacje
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)