przygotowania się do negocjacji zakupowych - wizualizacja
prowadzenia rozmów (wzorce zachowań w trudnych relacjach i sytuacjach na poszczególnych etapach pertraktacji)
asertywnych zachowań w sytuacjach presji i manipulacji wywieranych przez sprzedającego (świadomość gry handlowej i technik, jakie stosuje sprzedawca, szczególnie w fazie finalnej)
zachowywania dystansu emocjonalnego (panowanie nad komunikatami niewerbalnymi)
Doskonalenie umiejętności obserwacji i diagnozy zachowań kontrahenta (sprzedającego) oraz dopasowania się do jego stylu negocjacyjnego
Kształtowanie nastawienia "wygrana - wygrana" w negocjacjach zakupowych do:
procesu negocjacji zakupowych
kontrahenta
własnej roli
Program szkolenia:
Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w negocjacjach zakupowych
Negocjacje a konsultacje i dyktat (dysproporcja w pozycji wyjściowej sprzedającego i kupującego)
Mistrzostwo negocjacyjne - jak przygotować się do negocjacji zakupowych
Procedura jednego tekstu - poprzedzające negocjacje wewnętrzne pomagające decydentowi określić cel w negocjacjach zewnętrznych z dostawcą
Negocjacyjne strategie handlowe: "wygrana-wygrana", "wygrana-przegrana"-którą wybrać w zależności od relacji i sytuacji?
Procedury negocjacji zakupowych:
psychologiczne badanie wiarygodności dostawcy
określanie BATNA
wytyczne negocjacyjne (arkusz przygotowawczy)
pertraktacje - ustalenie reguł i harmonogramu, etapy, przełamywanie impasu
generalne zasady targowania się
rozpoznawanie manipulacji (chwytów) negocjacyjnych i kontrmanipulacje
Negocjacje w układzie "jeden-jeden", "jeden-zespół"
Możliwości i ograniczenia telefonicznych negocjacji zakupowych
Negocjacje płci - zasadnicze różnice w stylach negocjowania kobiet i mężczyzn
Trening negocjacyjnych umiejętności osobistych i społecznych
nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu
aktywne słuchanie - parafraza, odzwierciedlanie
techniki zadawania pytań
rzeczowa komunikacja słowna
zachowania asertywne
obserwowanie niespójności w przekazie słownym i zachowaniach niewerbalnych (języku ciała")
zachowywanie dystansu emocjonalnego
radzenie sobie z różnymi typami negocjatorów (np. niezdecydowany, emocjonalny, chaotyczny, agresywny, manipulujący) - wypracowanie algorytmów zachowań
radzenie sobie z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi (np. nieprzygotowany kontrahent, brak decyzyjności, sztywność negocjacyjna, opór, presja i manipulacja) - wypracowanie algorytmów zachowań.
Metoda szkolenia:
Zostaną wykorzystane metody: ćwiczenia, gry, odgrywanie ról, dyskusja, studia przypadków opracowane na podstawie ankiet oraz psychologiczny trening z kamerą modelujący pożądane zachowania osób negocjujących zakupy
Krótkie wykłady, komentarze trenerskie i pomoce wizualne uzupełnią ww. metody
Uczestnicy szkolenia otrzymają skrypt, który będą mogli wykorzystywać w procesie dalszego samokształcenia oraz jako źródło inspiracji.
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.
Elementy wliczone w cenę:
uczestnictwo
konsultacje
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)