Start > Szkolenia zamknięte > Skuteczne negocjacje zakupowe

Menu

Skuteczne negocjacje zakupowe

Cele warsztatów:

  • Wiedza na temat:
    • zasad skutecznego negocjowania zakupów
    • czynnika ludzkiego w negocjacjach zakupowych
    • finalizowania transakcji
  • Doskonalenie umiejętności negocjowania zakupów:
    • przygotowania się do negocjacji zakupowych - wizualizacja
    • prowadzenia rozmów (wzorce zachowań w trudnych relacjach i sytuacjach na poszczególnych etapach pertraktacji)
    • asertywnych zachowań w sytuacjach presji i manipulacji wywieranych przez sprzedającego (świadomość gry handlowej i technik, jakie stosuje sprzedawca, szczególnie w fazie finalnej)
    • zachowywania dystansu emocjonalnego (panowanie nad komunikatami niewerbalnymi)
  • Doskonalenie umiejętności obserwacji i diagnozy zachowań kontrahenta (sprzedającego) oraz dopasowania się do jego stylu negocjacyjnego
  • Kształtowanie nastawienia "wygrana - wygrana" w negocjacjach zakupowych do:
    • procesu negocjacji zakupowych
    • kontrahenta
    • własnej roli

Program szkolenia:

  • Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w negocjacjach zakupowych
  • Negocjacje a konsultacje i dyktat (dysproporcja w pozycji wyjściowej sprzedającego i kupującego)
  • Mistrzostwo negocjacyjne - jak przygotować się do negocjacji zakupowych
  • Procedura jednego tekstu - poprzedzające negocjacje wewnętrzne pomagające decydentowi określić cel w negocjacjach zewnętrznych z dostawcą
  • Negocjacyjne strategie handlowe: "wygrana-wygrana", "wygrana-przegrana"-którą wybrać w zależności od relacji i sytuacji?
  • Procedury negocjacji zakupowych:
    • psychologiczne badanie wiarygodności dostawcy
    • określanie BATNA
    • wytyczne negocjacyjne (arkusz przygotowawczy)
    • pertraktacje - ustalenie reguł i harmonogramu, etapy, przełamywanie impasu
    • generalne zasady targowania się
    • rozpoznawanie manipulacji (chwytów) negocjacyjnych i kontrmanipulacje
  • Negocjacje w układzie "jeden-jeden", "jeden-zespół"
  • Możliwości i ograniczenia telefonicznych negocjacji zakupowych
  • Negocjacje płci - zasadnicze różnice w stylach negocjowania kobiet i mężczyzn
  • Trening negocjacyjnych umiejętności osobistych i społecznych
    • nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu
    • aktywne słuchanie - parafraza, odzwierciedlanie
    • techniki zadawania pytań
    • rzeczowa komunikacja słowna
    • zachowania asertywne
    • obserwowanie niespójności w przekazie słownym i zachowaniach niewerbalnych (języku ciała")
    • zachowywanie dystansu emocjonalnego
    • radzenie sobie z różnymi typami negocjatorów (np. niezdecydowany, emocjonalny, chaotyczny, agresywny, manipulujący) - wypracowanie algorytmów zachowań
    • radzenie sobie z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi (np. nieprzygotowany kontrahent, brak decyzyjności, sztywność negocjacyjna, opór, presja i manipulacja) - wypracowanie algorytmów zachowań.

Metoda szkolenia:

  • Zostaną wykorzystane metody: ćwiczenia, gry, odgrywanie ról, dyskusja, studia przypadków opracowane na podstawie ankiet oraz psychologiczny trening z kamerą modelujący pożądane zachowania osób negocjujących zakupy
  • Krótkie wykłady, komentarze trenerskie i pomoce wizualne uzupełnią ww. metody
  • Uczestnicy szkolenia otrzymają skrypt, który będą mogli wykorzystywać w procesie dalszego samokształcenia oraz jako źródło inspiracji.

Trener:

  • Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
  • Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
  • Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
  • Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
  • Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
  • Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
  • Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.

Elementy wliczone w cenę:

  • uczestnictwo
  • konsultacje
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)
  • catering

Termin szkolenia:

  • Do ustalenia

Całkowity koszt szkolenia:

  • Do ustalenia
© Copyright CKB Sp. z o.o. All Rights Reserved.