Start > Szkolenia zamknięte > Efektywna komunikacja w organizacji

Menu

Efektywna komunikacja w organizacji

Idea szkolenia:

  • XXI wiek jest wiekiem informacji.Wielu ludzi już wie, że informacja jest towarem i źródłem władzy, dlatego rośnie znaczenie zarządzania komunikacją w organizacji. Dla utrzymania efektywności firmy poprzez wysokie umotywowanie współpracowników konieczna jest umiejętność porozumiewania wewnątrz zespołu, precyzyjnego wyrażania myśli i słuchania drugiej strony.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie korzyści wynikających z efektywnej rynkowej komunikacji, oraz zagrożeń dla pozycji przedsiębiorstwa w przypadku blokad informacyjnych,
  • Wypracowanie konstruktywnych nawyków i zachowań w rozmowach i przekazywaniu informacji pomiędzy współpracownikami

Cele szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy w zakresie sposobów sprawnego komunikowania się, jego wpływu na efektywność organizacji, oraz możliwych konfliktów w grupie na tle złego przepływu informacji
  • Poznanie czynników i zachowań kreujących efektywną komunikację
  • Poznanie różnych typów rozmówców i określenie własnego głównego stylu komunikowania się
  • Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
  • Ćwiczenie pozytywnych nawyków komunikowania się, umiejętności słuchania i stosowania odpowiednich pytań
  • Nauczenie poprawnego udzielania informacji zwrotnej i konstruktywnej krytyki

Uczestnicy:

  • osoby mające częste kontakty z klientami i współpracownikami
  • pracownicy, których praca wymaga wysokiego poziomu umiejętności interpersonalnych
  • osoby spotykające się z agresywnymi i trudnymi klientami, rozmówcami

Metoda szkolenia:

  • Zajęcia mają charakter aktywizujący, mieszany interaktywny.
  • Wykorzystane będą autotesty indywidualnych predyspozycji i ograniczeń.
  • W trakcie szkolenia będą prowadzone dyskusje, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, praca z kamerą, połączone z informacją zwrotną i analizą w celu modyfikacji nawyków i zachowań.

Program szkolenia:

  • CO ZROBIĆ, BY DOBRZE SIĘ ZROZUMIEĆ
    • Omówimy Łańcuch Przepływu Informacji wyjaśniający podstawowe zasady powodujące, że ludzie mogą się zrozumieć nawzajem.
    • Pokażemy różne modele komunikacji w firmie i ich wpływ na efektywność działania zespołów i organizacji
  • ŹRÓDŁA NIEPOROZUMIEŃ
    • Pokażemy najczęściej występujące bariery w komunikacji oraz w jaki sposób można je pokonać.
    • Dokonamy analizy problemów komunikacyjnych w firmach.
    • Przeprowadzimy dyskusję na temat doświadczeń zawodowych uczestników pod katem barier komunikacyjnych,
    • Omówimy i przećwiczymy najczęściej występujące sytuacje problemowe,
  • CZEGO NIE KONTROLUJEMY
    • Uczestnicy konfrontują swoją samoocenę z ocenami innych osób,
    • Omówimy różne modele komunikacji w firmie,
    • Jak można usprawnić przepływ informacji pomiędzy współpracownikami,
  • BUDOWANIE DOBRYCH STOSUNKÓW I SZUKANIE POROZUMIENIA
    • Omówimy sposoby utrzymania asertywności, reakcje na konflikt, wyjawianie intencji, trudne pytania, atak i szum informacyjny.
    • Nastawienie emocjonalne, wyrażanie emocji pozytywnych
    • Komunikacja niewerbalna czyli kod ciała,
    • Aktywne słuchanie – ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych
  • SPOSOBY UZYSKIWANIA DOKŁADNYCH INFORMACJI - ZADAWANIE PRECYZYJNYCH PYTAŃ
    • W dużej mierze jakość wiedzy o potrzebach rozmówcy zależy od tego, w jaki sposób oraz o co pytamy.
    • Poznamy różnicę pomiędzy dobrymi a złymi pytaniami.
  • WŁASNY SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ
    • Omówimy i zbadamy wpływ własnego sposobu komunikowania się na funkcjonowanie otoczenia
    • Określimy indywidualny główny styl komunikacji,
    • Poznamy rodzaje klientów-rozpoznawanie stylów komunikowania się
    • Ćwiczenie dostosowywania się do rozmówcy
  • PREZENTACJA I WYSTĄPIENIA
    • Skonstruujemy abstrakcyjną prezentację produktu,
    • Przedstawimy konkretną prezentację produktu językiem korzyści,
    • Omówimy i przećwiczymy sposób określania celów celów i zadań, oraz komunikowania oczekiwanych rezultatów
    • Promowanie prezentera, jak wywołać zainteresowanie słuchaczy i co zrobić, żeby przywitanie było pełne przychylnej uwagi ze strony słuchaczy.
    • Zasady konstruowania przekazu schematy i mind mapa materiały, scenariusze i pomoce.
    • Sytuacje manipulacyjne
  • PROBLEMY I KONFLIKTY
    • Nauczymy się bronić własnego terytorium, przeciwstawiać się presjii manipulacji
    • Przeprowadzimy trening zachowań i technik asertywnych

Trener:

  • Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
  • Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
  • Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
  • Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
  • Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
  • Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
  • Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.

Elementy wliczone w cenę:

  • uczestnictwo
  • konsultacje
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)
  • catering

Termin szkolenia:

  • Do ustalenia

Całkowity koszt szkolenia:

  • Do ustalenia
© Copyright CKB Sp. z o.o. All Rights Reserved.