Ocena wiarygodności kontrahenta na podstawie analizy sprawozdania finansowego
Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników z metodami oceny podmiotów gospodarczych w celu ustalenia rzeczywistej sytuacji przedsiębiorstw. Umiejętność oceny kontrahenta wpływa na dokonywanie trafnych decyzji w wyborze właściwego podmiotu.
Uczestnicy
Pracownicy działów finansowych, księgowych, menedżerowie różnych szczebli kierowania.
Zakres szkolenia
- Cel przedsiębiorstwa i formy prowadzenia działalności gospodarczej.
- Charakterystyka sprawozdania finansowego (istota i znaczenie, cechy sprawozdań).
- Podstawy analizy sprawozdania (istota i cele analizy, czytanie sprawozdań).
- Metody analizy sprawozdań (analiza struktury, dynamiki).
- Analiza bilansu (analiza aktywów i pasywów).
- Analiza rachunku zysków i strat (układy rachunku, analiza struktury i dynamiki rachunku).
- Analiza rachunku przepływów pieniężnych (analiza struktury, analiza wskaźnikowa).
- Analiza wskaźnikowa (rentowności, płynności finansowej, rotacji aktywów i kapitałów, wspomagania finansowego).
- Ocena kontrahenta na podstawie analizy dźwigni operacyjnej i finansowej.
- Analiza na podstawie wskaźników rynku kapitałowego.
- Przykład analizy podmiotu gospodarczego.
Metody pracy
Wykłady i ćwiczenia praktyczne
Trener
Finansista. Absolwentka Finansów i Bankowości na Uniwersytecie Łódzkim. Pracownik urzędu skarbowego. Doświadczony wykładowca z dziedziny ubezpieczeń, finansów, rachunkowości, bankowości, podatków. Autorka licznych publikacji prasowych (Gazeta Ubezpieczeniowa, Wiadomości Ubezpieczeniowe, Przegląd Ubezpieczeń Społecznych i Gospodarczych) oraz wystąpień na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Stypendystka Komisji Europejskiej oraz FISS.