Zdobycie wiedzy w zakresie sposobów sprawnego komunikowania się
Nabycie umiejętności słuchania
Zrozumienie istoty konfliktów w grupie
Poznanie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej
Poznanie typów interlokutorów i za pomocą stosowania odpowiednich pytań,
Osiągnięcie wyższej samooceny
Metoda szkolenia:
Wykład, dyskusje grupowe i zespołowe rozwiązywanie problemów, wykorzystanie socjodramy i psychodramy, symulowanie scenek
W trakcie zajęć wykorzystywane są testy na rozpoznanie własnych predyspozycji, fragmenty filmów szkoleniowych
Program szkolenia:
ROZWÓJ OSOBISTY
BUDOWANIE CELÓW
Jedną z głównych przyczyn, dla których ludzie znajdują się w określonym miejscu, są dążenia. Budujemy osobisty samokoncept oparty na celach krótko, średnio i daleko dystansowych.
PRACA WEWNĘTRZNA
Można poprawić niektóre parametry psychiczne poprzez systematyczną pracę nad sobą.
UTRZYMANIE BALANSU
Sprawdzone metody utrzymywania równowagi wewnętrznej oparte na dobrej komunikacji.
POSTRZEGANIE SIEBIE
Złe wyobrażenia o samym sobie są destrukcyjne, jak odwrócić tę tendencję z korzyścią dla siebie i otoczenia?
BUDOWANIE ZESPOŁU POPRZEZ DOBRE KOMUNIKOWANIE SIĘ
CO ZROBIĆ, BY DOBRZE SIĘ ZROZUMIEĆ
Omówimy Łańcuch Przepływu Informacji wyjaśniający podstawowe zasady powodujące, że ludzie mogą się zrozumieć nawzajem.
ŹRÓDŁA NIEPOROZUMIEŃ
Pokażemy najczęściej występujące bariery w komunikacji oraz w jaki sposób można je pokonać.
CZEGO NIE KONTROLUJEMY
Uczestnicy konfrontują swoją samoocenę z ocenami innych osób.
BUDOWANIE DOBRYCH STOSUNKÓW
Utrzymanie asertywności, wyjawianie intencji, trudne pytania, atak i szum informacyjny.
JAKIE PYTANIA, TAKIE ODPOWIEDZI
W dużej mierze jakość wiedzy o potrzebach rozmówcy zależy od tego, w jaki sposób oraz o co pytasz. Poznamy różnicę pomiędzy dobrymi a złymi pytaniami.
SPOSOBY PRZYGOTOWYWANIA PREZENTACJI
Promowanie prezentera, jak wywołać zainteresowanie słuchaczy i co zrobić, żeby przywitanie było pełne przychylnej uwagi ze strony słuchaczy.
KONSTRUOWANIE PREZENTACJI
Zasady konstruowania przekazu według Dale Carnegie, schematy, efektywne tricki i socjotechniki, materiały, scenariusze i pomoce.
SPOSOBY ZAMYKANIA
Praktycznie ćwiczymy końcówki, czyli wrażliwe elementy prezentacji, które decydują o powodzeniu i wysokości sprzedaży, oraz jak nakłaniać rozmówców do dalszej współpracy.
POMOCE
Wyjaśnimy, co powoduje, że Twój rozmówca chętniej dokonuje zamówienia i w jaki sposób zwiększyć częstotliwość występowania takiej sytuacji.
MOŻLIWE PROBLEMY
Sytuacje manipulacyjne, które mają na celu wytrącenie prowadzącego wystąpienie z toku myśli, ośmieszenie go i zapędzenie w Kozi Róg.
Trener:
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.
Elementy wliczone w cenę:
uczestnictwo
konsultacje
imienny certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe (skrypt, CD z materiałami szkoleniowymi, notes)